Nedostatek polovodičového průmyslu způsobil závažné poškození automobilů a společností spotřební elektroniky, a nyní se tato situace stala závažnější, což učinilo oživení globální ekonomiky z covid-19 pandemie složitější.
Podle novinek Bloomberg, podle výzkumu Susquehanna Financial Group, čas čipu čas (časový interval mezi objednávkou čipu a dodání) vzrostl na 17 týdnů v dubnu, což naznačovalo, že uživatelé jsou stále touží po získání zásobování čipů. Toto je nejdelší čekací doba, protože Susquehanna Financial Group začala sledovat data v roce 2017.
Susquehanna Analyst Chris Rolland napsal ve zprávě: "Čas vedení pro všechny hlavní kategorie produktů se výrazně zvýšil."
Řekl: "Zvýšení času čipového vedení je obvykle složeno z zákazníků" špatného chování ", včetně akumulace zásob, založení bezpečných zásob a opakovaných objednávek. Tyto trendy mohly způsobit polovodičový průmysl, který má zásilky vyšší než reálný zákazník poptávka. V raných fázích. "
Roland řekl, že v jeho dubnové výzkumné zprávě byl čas polovodičového vedení prodloužena na 16 týdnů a dosáhne vrcholu "nebezpečné zóny", a nyní bylo dále rozšířeno na 17 týdnů, a je to čtvrtý čas v řadě že doba vedení byla významně rozšířena.
Uvádí se, že dodací lhůta některých produktů, jako jsou čipy řízení výkonu v dubnu, byl delší než v březnu o čtyři týdny; Dodací lhůta průmyslových mikrokontrolérových objednávek byla prodloužena o tři týdny, což je největší, protože Roland začal sledovat data v roce 2017 zvýšení amplitudy.
Průměrná doba vedení polovodičů v současné době překročila vrchol předchozí vlny, což bylo asi 14 týdnů v polovině roku 2018. Po delší době se v té době vyvrcholil prodej v polovodičovém průmyslu v roce 2019.
Bloomberg také zmínil, že Tchaj-wan, Čína je důležitým městem pro výrobu čipů, a nedávný přepětí v virových případech Covid-19 učinil složitější situaci ve výši.