Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Odhlásit se
Čeština
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
domů > Zprávy > Huawei loni snížil své výdaje na lobbování v USA o 80%

Huawei loni snížil své výdaje na lobbování v USA o 80%

Podle údajů opensecrets citovaných společností Nikkei Asia se kvůli loňským geopolitickým změnám a nejistotě regulačních větrů trhu v USA v loňském roce výrazně zvýšily lobbistické výdaje čínských technologických společností ve Spojených státech.


Mateřská společnost TikTok ByteDance v loňském roce utratila za lobování ve Spojených státech 2,61 milionu dolarů, což je desetinásobný nárůst oproti předchozímu roku. Bývalý americký prezident Trump jednou nařídil zákaz „americké verze Douyinu“. V reakci na to ByteDance loni najal 47 lobbistů, aby ovlivnili rozhodování amerického Kongresu, což je nárůst o 30 oproti roku 2019.

Kromě toho skupina Alibaba utratila 3,16 milionu USD, což je v porovnání s rokem 2019 nárůst o přibližně 20%. Tencent pouze v loňském roce oficiálně zahájil lobbistický program ve Spojených státech a utratil přibližně 1,52 milionu USD.

Zároveň byly sníženy lobbistické prostředky společnosti Huawei ve Spojených státech přibližně o 80%.

Výdaje Facebooku se v roce 2020 zvýšily o 18% a dosáhly 19,68 milionu amerických dolarů, což poprvé poskočilo na první místo v seznamu výdajů na lobbování. Vítězem v lobbování výdajů v roce 2019 je Amazon. V roce 2020 se zvýší o 12% na původní bázi a dosáhne 18,72 milionu amerických dolarů, což je druhé místo za Facebookem.

Čtyři hlavní američtí internetoví giganti, včetně mateřské společnosti Google Alphabet a Apple, utratili celkem 53,9 milionu dolarů, což je mírný nárůst oproti předchozímu roku.

S tím, jak se protimonopolní vyšetřování amerických kongresmanů ohledně technologických společností zpřísňuje, a internetoví giganti utrácejí stále více za lobování, po nástupu Bidena k moci se zdá, že se vztah mezi Amazonem a Bílým domem zlepšil. Pomáhat vládě při poskytování služeb distribuce vakcín COVID-19.